כתבת מערכת הגלגל
10/11/20
החלטתם לפרסם בעצמכם ברשת, בפייסבוק, בגוגל, באינסטגרם ובכל מקום אחר. פתחתם חשבון במאגר תמונות בתשלום ואתם מוצאים שהדילמה, איזו תמונה לבחור במאגר התמונות, תמיד גוזלת מכם הכי הרבה זמן.
לפני שתבחרו את התמונה הגנרית הבאה, זו שנראית דומה לעוד מיליוני תמונות טיפוסיות אחרות, עיצרו!
הפיתרון לבחירת התמונה לפני הכל יכול להתחיל בכם. אנשים רוצים לרכוש מוצרים מאנשים "רגילים", חשוב להראות מטופח ונאה, אבל גם לשדר שאתה אדם "מושג", אדם מן השורה. מחקרים פסיכולוגיים מאששים פעם אחר פעם, שאנשים נוטים להאמין הרבה יותר לאנשים מן היישוב, יותר מאשר לדוגמן הזוהר והבלתי מושג.
יש תחומים שונים בהם אלמנט האמון רב משקל בהכרעה האם לבחור בספק או לעבור הלאה, כגון תחום הנדל"ן, הביטוח, המכירות וגם תחומים טיפוליים, אנשים רוצים לפנות לאדם שמעורר בהם אמון.
לפני כמה ימים, היתה לי שיחה עם איש מכירות מבריק. כאשר פנה אלי, הלכתי לגוגל עליו ומצאתי שאני לא מצליחה לתהות על קנקנו. גבר נאה, רהוט ואינטיליגנטי ועדיין, לא הצלחתי להבין מה אני מרגישה כלפיו בפן המקצועי.
כחצי שעה לאחר מכן, שוחחנו. גיליתי אדם כן, מלא הגינות ויושרה אישית, אדם שברור היה לי שארצה לפנות אליו מקצועית.
שיתפתי אותו בתהליך שעברתי עד שיחתנו והוא ענה לי באותה כנות אופיינית: "כן, אני ער לדעה הקדומה על אנשי מכירות ולכן כל כך חשוב לי להיפגש עם אנשים, שם הם רואים אותי כפי שאני ואני אוהב בריות".
יתכן מאוד, שאילו היה משדר משהו פחות אמצעי בסרטונים בהם צפיתי לפני שיחתנו, כנראה היה גורם לי לפנות אליו מהר יותר, כי אני כמו כל לקוח פוטנציאלי, חיפשתי מישהו להזדהות איתו.
לפעמים להיות פחות מלוטש מול מצלמה, זה בדיוק ההבדל בין לגעת בלב הלקוח הפוטנציאלי לבין לגרום לו להשאיר אותך בודד בתוך אוקיינוס אדום של מתחרים.
מסקרן, על איזו תמונה או מסר תחליטו ללכת בפעם הבאה שתפרסמו ברשת?